In de Basiscursus nieuwe OR-leden, verwerft u kennis en inzicht in de strategie, de doelen, functie, positie en werkwijze van de OR. U weet op welke wijze OR-werk wordt georganiseerd en kent de taken en verantwoordelijkheden van de OR en de individuele leden. U kent de belangrijkste rechten en bevoegdheden van de OR, conform de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) en weet hoe u op effectieve wijze kunt communiceren met de WOR-bestuurder, de achterban en leidinggevenden. U beschikt over een SMART-actieplan voor een optimale transfer van het geleerde naar de OR-praktijk.
De training is praktijkgericht en interactief. Inleidingen worden afgewisseld met opdrachten, oefeningen en feedback. De resultaten van de opdrachten worden plenair besproken en scherp geanalyseerd, waarbij de trainer u van tips en advies voorziet. U rondt de training af met een SMART-actieplan.
De totale doorlooptijd van de cursus bedraagt 4 weken. De cursusdag duurt 6 uur. De eerste 4 weken na de cursus bedraagt de tijdsinvestering circa 2 uur per week, voor het toepassen van de geleerde kennis en vaardigheden en voor de uitvoering van de actiepunten vanuit de cursus. De totale studiebelasting bedraagt 14 uur.
Na afloop van de training ontvangt u het DIMACO-certificaat.
De algemene leveringsvoorwaarden van DIMACO zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen DIMACO en opdrachtgevers betreffende deelname aan trainingen, leergangen en andere vormen van opleidingen met open inschrijving, hierna te noemen “cursus”.
De opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer kan in plaats van de aangemelde deelnemer in overleg een ander aan de cursus laten deelnemen, indien de vervanging aan DIMACO wordt meegedeeld voor de aanvangsdatum van de cursus. Vervanging na de start van de cursus is niet meer toegestaan. Deze bepaling laat onverlet het recht van DIMACO op grond van artikel 4, lid 7.
Opdrachtgevers kunnen een klacht indienen met betrekking tot de uitvoering van een training door DIMACO. Alle klachten worden volgens een vaste procedure afgehandeld. Onze klachtenprocedure is als volgt: